Ta ingen skit.


Nej, franska uppgifterna är inte gjorda och kommer högst troligtvis inte att bli det mera ikväll heller. Orkar helt enkelt inte. 

Men istället för de där jobbiga franska uppgifterna har jag tagit mig en och annan tankeställare. Det senaste året har jag förändrats massor som person. Jag är inte längre den lilla flickan jag var tidigare. Mycket har förändrats. Har vuxit massor som person och genom detta har även mitt självförtroende förbättrats steg för steg. Förut var jag precis som alla andra, gjorde som alla andra gjorde och tyckte som alla andra gjorde, vilket jag på senare tider har märkt att är helt onödigt. Det gäller att fokusera på sig själv, då kommer man längst. Men trots detta bör man ändå ägna en tanke åt människorna i omgivningen. Man kan inte riktigt tycka vad som helst när som helst. Men nu ligger min focus på mig själv och vad jag tycker och vad jag känner när det kommer till mig själv. Kunde inte bry mig mindre om ifall någon tycker att jag har fula kläder, gått upp i vikt, fult hår eller ifall någon är avunsjuk på något. Jag har slutat ta åt mig mera skit. Jag är nöjd med mig själv och jag är precis så som jag vill vara, tro inte att någon kan förändra mig! Här i karis är jag extremt trött på människorna, samma gamla face dagar in och dagar ut.. Ska man ut på krog, möter man högst troligen någon man som får en på sämre humör och skvallret. Jo dett existerar i viss mån på alla ställen men det känns som alla i karis vet allt och alla, jag är trött på det. Jag har bott på annat ställe än Karis och har spenderat mycket tid där så jag vet. Har man gjort bort sig tar det en vecka och man får höra av detta på olika håll. Just nu vill jag bort härifrån och kan gladeligen konstatera att Thailand resan närmar sig och jag kommer att njuta till 110%, och inte ägna en enda tanke åt Karis. 
Fortsatta studier känns mer än lockande, fortfarande är min studieplan öppen, men lärarutbildningen är den som känns mest tilldragande för tillfället. Men å andra sidan känns Vasa minst lockande som studeistad eftersom jag inte har någon connection över huvudtaget med staden, men det återstår att se vart min väg bär mig. En bekant berättade just att han slapp in till Estland och i vår ska han börja studera där, hur spännande låter inte det? 
Nåjo men det är inte mycket kvar mera, skönt att äntligen kunna börja planera Abi planerna och småningom verkar allt vara på den klara sidan. Det kommer ännu att bli skit bra och så kan vi bevisa att bara vi vill och orkar kan vi, fast lärarna brukar ha andra åsikter om detta... Att endast ha en period + skrivningarna känns overkligt och ibland får jag tanken att hur kommer det att kännan när man äntligen är klar från skolan och får nya planer att sikta emot, att veta att man slipper härifrån och att det äntligen är undan. Fast det är det jag längtar mest till, känns det på sammagång lite skrämmande, men gudars var härligt det kommer att blir oavsett vad som sker och hur det sker. Dessutom har jag och tacka mina härliga vänner som orkar med mitt gnäll, skratt och hela mig, jag tror jag inte heller behöver säga hur viktiga ni är. Ni vet nog själv vem ni är! 
 
Imoron är det fredag, har en massa ärenden att sköta och hamnar springa på stan 100varv innan allt är finished. Dessutom måsta jag besöka ekenäs senast nästa vecka och på samma gång träffa pärlan Ewe, allt för lite träffas den senaste tiden. Härligt tjej att prata och skratta med.. Så fullt upp före jag far och sen fullt upp när jag kommer hem igen. På lördagen har vi matcher och ingen utgång heller, jag orkar helt enkelt inte, och söndagen har vi väl någon sorts middag här hemma, farsdagen till ära. 

Lite torsdags tankar, trött och flummig dag. Och såhär tillslut, hey va er själva och TA INGEN SKIT! Det lönar sig helt enkelt. Dessutom dela ut komplimanger, det får en att må bättre och även vänner att bli glad. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra skrivet!

2008-11-10 @ 18:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0