I don't slip or trip when she ask me where I've been, one big smile on my face ddarling it's just you and Me

Är helt slutkörd, ute är det grått och dystert, fyfan för hösten i detta land. Hur trevligt det än må vara med mys, ljus och sköna hemma kvällar lever jag för sommaren, nu om nånsin har jag insett det. Sov till 11 eftersom Karen och Sara tvingade mig med på kaf då. Kläderna på, och efter 5min var jag där. Skitit hår, allmänt shabbig och sådär. Snackade igenom lite veckoslutets händelser, åt morgonmål och filosoferade. Har varit ett sjukt roligt veckoslut men samtidigt har det funnits saker man mer eller mindre vill lägga åt sidan. Orka. Fabric och Tensta spelningen på fredagen var sjukt bra. Fiilisen var på topp hela kvällen. Vi ägde på stureplan. Sedan stötte också på några karis bekanta där, men det var inte så jobbigt egentligen. Härligt att slippa karis och människor här för en stund, få träffa nya människor och inte bry sig om någon. Fast egentligen vill jag bara slippa denna råtthåla till by för en tid, och en södernresa skulle verkligen sitta rätt nu. Eller ett besök till något av grannländerna. Eller en jordenrunt. Men keep on dreaming, måste vänta till sommaren, då åker vi iväg. Jag blir helt i extas när jag tänker på det. Vad säger du när jag säger AYIA? Skönt att iaf ha något att drömma bort till. Och skönt att även ha vänner här som gör vardagen lite mindre gråare och mer förväntansfull. Hoppas innerligt att denna vinter och vår går fortare än fort. Typ blixtsnabbt. Vill ha sommar, brunbrända ben, ett konstant leende, sommarkrogar, nya kontakter, ja-a kan inte annat än att älska sommaren. Och att veta att jag nästa höst sticker från denna råtthåla. Ny plats, ny start! Ingen skillnad om jag kommer in i någon skola eller inte, bort ska jag!
Ska sluta svamla nu. Måste ta mig i kragen och försöka vara effektiv i mitt läsande (vill kanske mest av allt komma igenom denhär kursen), dricka en kopp finrexin i hopp om att flunssan ger sig. Senare ikväll ska jag iväg på träningar. Vi har ju viktiga matcher på söndagen, och vi vill ju absolut inte bryta vårt segertåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0