Bara för att jag inte tänker vara negativ idag, fin vändag till er fina människor!

Ett hjärta från mig till er!

14 februari, för några helvetesdag och för andra favoritdagen. Ja, vändagen, alla hjärtans dag, valentines day, whatever. Hur klishé en det än är så är det svårt att undgå dagen i alla fall. Prylar med hjärtan och nyanser som rosa och rött pryder många butikers ingångar idag. Det är väl idag som alla upptagna går runt och svävar på moln och väntar på att bli uppvaktade och omkramade och då det känns extra suckigt att vara singel och krama om dynan istället.

Men jag dedikerar dagen hellre åt alla fina i omgivningen. Idag är jag precis lika glad som igår eller för en vecka sen för mina fina vänner, min fina familj och för andra fina människor som finns runt mig. Jag kanske bara inte går och säger det varje dag och då är det bra att bli lite påmind om det och dela ut liiitelite mera kärlek idag. Och kanske försöka göra det till en vana, sprid ut mera kärlek. Krama. Dela ut hjärtan. Då vet någon iaf att du tänker just på henne/honom.

Så jag tycker att istället för att skita i vändagen (den kommer endå att återkomma varje år) se det som en bra dag att bli påmind om att sprida omkring fina tankar om varandra. Och försöka vänja er vid det. För hur fint är det inte att veta att man är omtyckt. Och hur fint är det inte att dela ut en kram en vanlig tråkig torsdagseftermiddag och få ett leende tillbaka. För att inte tala om att någon tycker att du är betydelsefull, bara sådär en helt vanlig kväll. Av dig krävs det så lite men tänk hur mycket det kan betyda för någon annan! 

Kärlek, det är fint det! Krama om varandra riktigt hårt nu, berätta hur viktiga ni är för varandra, eller ring ett samtal åt en fin vän. Men gör det inte bara idag, gör det också nästa vecka, och sen nästa vecka och sen.....

Puss på er, ha en skön måndagskväll!

Kommentarer
Postat av: :)

fint skrivet!!!

2011-02-14 @ 14:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0