Ciao!


Skönt att vädret är dåligt idag, så jag inte heeelt skippar provläsningen, har nämligen hissa omtent o finska direkttent imoron. Hissa läsnigen har inte gått så långt framåt o finska materialtet skaffade jag först åt mig idag, dumt huvve får kroppen lida. Finskan går inte heller direkt att ta på känslan som dom andra proven eftersom det den här gången handlar om Kalevala och finska kulturpersoner, trevligt!

Har även träningsvärk från gårdagens träningar, fööööörsta gången på länge. Men så ska det vara, nu ska kunton upp, selvä juttu! :D

Imoron börjar min työputki, vilket betyder en massa jobb och en massa pengar. Nice! Imoron till golffen sen resten i Billnäs!

Nu ska jag fortsätta studera finska kultur personer såna som Lars Sonck, Tapio Wirkkala o Wäinö Aaltonen. Förstår inte vad jag kommer att ha för nytta men tydligen hör det till allmänbildningen så att!

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0