ÅRSRESUME 2009 Del 2

I juni jobbade jag mest och det kändes verkligen som om jobbet sög ut allting. Men försökte skita i det och nollade totalt då det var regatta och min enda lediga helg. Dessutom slapp jag inte in till skolan jag sökte men nu när jag ser tillbaka så är jag inte det minsta bitter, nästa år hoppas jag det går bättre, då vill jag faktist slippa IN!
I augusti kändes det lite bättre igen. Vi beställde en resa till Turkiet med Etta, och det finns inte ens ord som beskriver hur roligt vi hade egentligen. Oförglömligt. Dessutom kom saknade Sara tillbaka hem efter att ha varit ett år borta. Och så hade vi den kanske bästa krogkvällen tillsammans med brudarna i stan, lovely!
Nu var vi redan inne på september. Jobbet på RuG fortsatte lite då och då, affes säsongen drog igång (fulltösmedvetslös), jag testede på frisbeegolf och tyckte det var skitskoj och så hängde jag mest i serendi, hallen eller hemma. R.I.P Stampe
I oktober firade vi Linda som nuförtiden är en saknad stadibo, jag började läsa på öppna uni, fortsatte besöka lokalakrogen, började jobba som vikarie i ett lågstadie och trivdes superbra och njöt av en ganska perus vardag med filmkvällar, kaffedeittin och Californication maraton.
November var i sig en ganska dyster månad. Det blev kallt och mörkt, men tur så hade jag Karen, kaffe och allmänt flippas. Några flippauskvällar, besök till europasbästa, en Tensta spelning i stan och lite vinterdepp. Segertåget med brudarna i innebandyn fortsatte också. I musikväg lyssnade jag mest på kents nya, Röd och i tv-väg var det BB och paradisehotel som gällde. Det var också här min "flunssa" fick sin början som slutade lite värre än en normi flussa tillslut.
December, december... Min flunssa fortsatte bara och blev inte något bättre, och tillslut konstaterades det till pusutauti. Slutligen hade jag väl feber i lite på 3veckor, såg mest ut som ett mongo eller tror sumobrottare passar bättre, låg inne på Mejlans sjukhus 2dagar som antagligen var de två värsta dagarna dethär året och väntade bara på bättre dagar. . Hann även titta på lite innebandy, herrmatch och Oilers-TPS i Esbo, jeje. Sen blev det jul och sen spontan beställde vi en kryssning till Stockholm med Karen, och vilken resa det slutligen blev, huhhu. Sen blev det återigen ett lugnt nyår med hopp om att 2010 ska bli bättre än bra! Och oddsen är riktit bra för att det ska lyckas.
Sådärja, ungefär såhär har mitt år 2009 sett ut. Sjukt underhållande att blicka tillbaka och se hur mycket roligt man har hunnit med på ett år. Då 2009 nu 2010. Och nu har jag ett helt år framför mig att göra de bästa av situationerna igen. Det har säkert funnits saker jag skulle ha kunnat göra annorlunda men har inte gjort något jag ångrar, ingenting! Gjort är gjort och så är det bara! Ska fortsätta försöka vara lika positiv som förra året och tänka på hur mycket jag har framför mig. Tror detta kommer bli ett pang-bra år! Jag ser framemot alla nya upplevelser jag kommer att få uppleva, alla nya utmaningar och människor jag kommer att träffa och alla mål jag kommer att uppfylla. Gäller fan att göra det bästa av allt, jees! Let's go with this!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0