Hur svårt kan det va´?

Det blev trista gråa karis igår kväll sen, orka inte ta mej till åbo och nu ångrar jag mig lite, nå av dumt huvve får kroppen lida.

Har just haft storstädning i rummet, alla kläder bortplockade, gamla skolböckerna från skrivbordet borsatta och allmänt städat dammsugat och sånt. Med musiken på hög volym går det bra, fast det värsta är att jag älskar att lyssna på svensk pop när jag städar. Idag t.ex. var Linda Bengtzings nya låtar och gjorde mig städglad. Nördvarning. Så hela dagen har jag gått och smånynnat hennes nya singel, hur svårt kan det va´? Skämmit.



Vädret är från reven så planen för kvällspromenad ser ut att skita sig, måste hitta på nåt annat bara...

Måste berätta om min dröm inatt. Drömde att jag en lördag morgon fick för mig att nu far jag på provinssirock, steg i bilen med tältet i bakluckan och körde iväg helt ensam. I drömmen verkade den kvällen/natten/dagen som en av dom bästa i mitt liv, konstigt. Jag hade så jävla skoj och träffade på en massa trevliga mänskor. Sen när jag vaknade, besviken av att jag var hemma i karis och inte i seinäjoki som i drömmen. Kanske det här var ett tecken på att jag borde bege mej dit i sommar. Nån annan som är påväg? En roadtrip dit och lyssna på bra bänd. På lördagen spelar b.la Serj Tankian, Apulanta, The do och The sound, på söndagen Billy Talent, Foo fighters och Paramore, så underhållning på hög nivå.. Måste bara kolla med sommarjobbet och ifall nån annan är påväg att fara ensam kanske inte är det bästa och hur det står till med min ekonomi, tror biljetter till lör-sön kostar 80E.. Den 14-15 juni isåfall ;)

Nu ska jag ta tag i min modda recension, sen lite franska och morotkaka, mums!

Take care!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag tänkt nog fara ti provinssi!

2008-04-13 @ 20:34:33
URL: http://www.heidimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0