juliga tankar

En dag kvar. Två dagar kvar. Tre dagar kvar. För tillfället är det mycket att se fram emot. Imoron julafton, och det är nu jag har märkt att jag blivit äldre. Klapparna känns inte som det viktigaste mera, utan stämningen och att hela familjen är tillsammans. Vi började diskutera jul utomlands nästa år, jag vet inte riktigt om jag vill eller inte. En jul på stranden i solskenet känns lite konstigt. En jul utan julmat och joulupukin kuuma linja känns också konstigt. Men däremot skulle det lindra stressen för alla. Hmm, återstår att se var vi befinner oss nästa år, därför tänker jag ta ut ALLT av denna jul, precia allt! Äta mig proppmät, skratta tillsammans med syskonen och njuuuta. God mat, härlig stämning, och hela familjen samlad. Dessutom har jag ju varit ganska snäll så några paket borde jag ju också få. 
Jag skulle även mycket gärna vara med och julistaa julfreden i Åbo imoron, något som jag och mamma gjorde varje jul och något som var mycket viktigt för mig då jag var mindre, den sänds ju också på tv, men inte samma känsla alls. Men snart ska jag göra det igen, och det ska bli en tradition för mig igen, helt säkert! :)

Idag skulle vara min lata-sig dag. Det lyckades till hälft, fick ett samtal av pappa och en halv timme senare satt jag och vek räkningar. Rättare sagt 200 räkningar som skulle postas idag. Att vika brev är inte så omväxlande jobb som man kan tro. Tur att jag inte planerat en framtid som kontorsråtta, redan det här räcker för mig. Men annors så har jag skött mig ganska långt såsom jag hade planerat, sett på filmer, fotat och skrattat till Sunes jul. Härlig kille! 

Nu bränna en jul-cd och sen gonatt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0