"borta bra men hemma bäst"


Nu är jag hemma igen efter en vecka i Tunisien. Återigen stämmer ordspråket "borta bra men hemma bäst" otroligt bra inpå vad jag känner. Visst var det skönt att slippa allt som har med karis och skolan och precis allt och bara vara. Tiden där gick snabbt, vi hann med 1 dagsvistelse med en bekant till huvudstaden Tunis. Vi blev bjudna på fin middag och så fick vi känna oss som riktiga turister och besöka lite kulturplatser.
Vi hade dock lite otur med vädret, 3 dagar sol varav en spenderades i Tunis och dom andra slöande på den härliga stranden. Blev inte annors riktit förtjust i landet, vi hade skithotell som var fullt av ryssar och polacker och maten var inte precis något att hurra för, men tillslut hittade vi även några restauranger som var helt jees. Stranden var typ det enda som var riktit toppen, skithärlig! Bekväma solstolar till förmånligt pris och annors rent och fint. Shoppingmöjligheterna var helt ok, det fanns dom dyrare butikerna och sen dom där vanliga turistkojuna.Det blev b.la 5pa slbrills och annat smått och gott. Tvärr fick jag ett sånt intryck av landet att jag nog inte besöker det flera gånger men nu har jag iaf sett Tunisien ifall nån frågar. Stiftade bekantskap med några finska ungdomar och vi hade det minst sagt trevligt.
nu känner jag mig iaf utvilad för kommande veckan tankarna färdigttänka och nu är det bara dag för dag och så sir vi vart jag hamnar, risker finns för att de ska tas emot och nu tänker jag minst sagt ta ut allt och bara låta det flow. Että näin. På fredagen blir det kalas med mat, tårta och grejjer, lördagen ska det sedan firas värrigare iaf med Etta, får se vem alla andra som liittyy mukaan i de firandes gäng för det ska vi minst sagt göra!

Nu till nåt helt annat men måste bara påpeka att Red jumpsuit apparatus är så jävla bra, kan inte få nog. Helt klart nya favoriter, lätt! Ge dom en chans och lyssna, gudomligt, kan inte säga annat! Låttips: Damn regret, cat and mouse, face down, your gurdian angel, seventeen aint so sweet och the grim goodbye! Snälla lyssna!!!!!



Bilder från tunisien kommer i nåt senare skede nångång sen. Nu lite msn, sen sova skönt i min säng (kom hem lite över halv 5 inatt och har varit på jobb hela dagen, gissa om ja e slut) och försöka ta mig ur sängen imoron för en skoldag och körlektion.

Seeya, take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0