VARFÖR?


Jag vet inte vad jag ska tycka eller känna. Igen ett skottlossnings drama som drabbat en skola i Finland, de flesta har säkert hört talas om detta. Den största frågan är väl varför? Hur kan någon göra sånt där? Vad snurrar i huvudet om man får för sig att börja skjuta skolkamrater utan orsak. Varför ta ut sin ilska på detta sätt om det ens handlar om ilska?! Nu följer det samma procedur som förra gången, det enda det kommer att handla om på tv är detta, en massa psykologer, kuratorer(?), lärare och andra myndigheter kommer att intervjuas men frågan är vad kommer det att ha för nytta? Likadant var det förra gången och nu händer det igen. Läste att inrikesministern (?) Holmlund hade sagt att det kommer att bli ändringar på vapenlagen i Finland, på tiden säger jag. Enligt statistik har vi i Finland en massa människor med vapen licens, tycker att detta borde bli strängare och så att inte vem som helst kan gå och bära på ett vapen. 
Detta är skrämmande, lika bra kunde det ha drabbat någon av mina bekanta eller varför inte mig och min omgivning, denna gång hade vi turen på vår sida, kanske inte nästa gång. Men jag hoppas INNERLIGT att det ska bli ett slut på detta!

Ikväll ska jag besöka Ruukki-golf, ut på ranchen och slå lite bollar.Få tankerna lite annanstans. Den senaste tiden har jag intresserat mig mera och mera för sporten, jag kanske borde anställa min syster som min PT och satsa på en proffkarriär inom golf. Nä, det tror jag nog inte ändå, men trevlig ajanvietto(swe?). 

Nu tanka bilen sen iväg, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0