påsken lider mot sitt slut

Sådärja, så var denhär påsken och påsklovet förbi. En massa påskägg ligger skönt i magen, påskgräset håller på att vissna och nu ska jag lova mig själv en hälsosammare vardag. Vilket innebär, ingen godis, minska på allt annat söttskit och börja allvarligt tänka på att äta nyttiga och börja motionera regelbundet (inte för att banta utan för att få min kropp och humör att bli normalt och i skick igen efter denhär vintern). Får se hur det går och hur länge jag klarar av det. Måste bara intala mig att klara av det.
Kämpa! Jobba! och! fixa! skiten!
Imoron ska jag på vikariat jobb och senare på stödda. Någonstans där varven borde jag hinna läsa på tent och träna. Men klagar inte, roligt att ha mycket att göra och inte bara sitta och slöa. Nästa vecka börjar jobbet på 8råttor och pengarna kommer att rassla in på kontot, lediga dagarna kommer att uppskattas otroligt och vardagarna kommer att bli tyngre och längre. Men samtidigt kommer det att bli kulkulkul. Mycket pågång nu men gillart!
Nu en lååååång varm dusch och sova. Natti.
Överlägset bästa påskäggena! Mmmmm, marabou!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åt säkert 15st av dedär äggen, det är varje år överkonsumtion av dem :D

2010-04-06 @ 07:38:15
URL: http://libas.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0