ÅRSRESUME 2009 Del 1

I Januari var kallt, vi byggde snögubbar och skrinnade, dessutom åkte vi över till Stockholm ett varv också. Som tur hade jag Karen, datorn och en massa flippas, som även mer eller mindre har fortsatt hela året. Dessutom hade jag tipaton Tammikuu och klarade det galant.
I februari började det hända grejer. Skrev b.la i textkompetensen om vildanden och några hörffar. Sen var det Pekkis och då vi lekte skrämmande pirater, Abi-kryssning, 40-år fest och affes besök. Alla 75kurser i gymnasiet avklarade och det kändes riktit rätt att fira det. Dessutom upptäckte jag 90210, Cheek och den årliga Karis-depression började kännas jobbig.
Mars var en rätt så lugn månad, min bror festade till det i Bakgränd och jag var dit på nyktert besök, tränade men mest satt jag ändå och läste på skrivningarna.
April var något av en normi-månad. Affes besök, chill i skären, shopping, träningar, matcher och lite vappenfiras. Dessutom var det ohi on då skrivningarna äntligen var över.
Maj var den mest väntade månaden med bästa händelserna. Äntligen började det bli varmare ute och allt kändes lite bättre. Hade en oförglömlig åbo tripp med Karen till U19 innebandy vm, helt sjukt hur roligt vi egentligen hade det där. Sen åkte vi iväg med familjen till varma och underbara Turkiet för en vecka. Där firade vi även min födelsedag, inte någon större fest men helt skönt ändå. Sen tog det inte länge till så small det ordentligt, DIMISSIONEN. Kanske den bästa dagen i mitt liv hittils. Och absolut den bästa månaden 2009.
Äntligen började sommaren men även sommarjobbet. Många timmar spenderades i RuGs restaurang, men hann även med lite annat, typ några kvällar på aasiga Ettan, fira den bästa midsommaren hittils i Hangö, klassträff, försöka lära mig golffa med Karen och roisa med Etta. Och allt detta med ett leende på läpparna, ahh, älska sommar och värme.
Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0