gilla läget


Tjenare! Är helt slut. Allvarligt talat, helt loppuslut. Bestämde mig för att försöka komma igång med tränandet igen, så drog ut på en länk. Svettigt varmt och kondisen närmare noll än ens ett. Men härifrån kan det bara gå uppåt. Dessutom anmälde jag en bindande anmälning till skolan, vilket betyder att jag kommer att bli vasabo från augusti en tid framöver. Spännade, askul, lite nervöst och skööönt! Slipper till ett nytt ställe och träffa på en hel del nya människor. Ska upp och kolla på lägenheten nästa vecka, hittils ser det bra ut, 2rummare, diskmaskin och 2,5km från skolan. Hoppeligen blir hyran inte så himla dyr, isf är det ärtsoppa och nudlar som gäller (och festandet förståss)...

Så borde småningom börja plocka ihop mitt pick och pack från bangatan och köra det några kilometer upp till mitt eget hem( vad annorlunda det låter, mitt eget). Samtidigt som jag ser fram emot det kommer säkert den första tiden vara tudelad. Från att ha levt i flera år med familjen och andra människor konstant kring mig till att flytta helt ensam. Åka långt iväg från vännerna man umgås mycket med och som betyder mera än mest för mig. Kärlek. Börja i en skola där man kan räkna på fingrarna de man känner, medan man i hemtrakten känner var och varannan.
Men samtidigt kommer det att bli något eget, speciellt och ett skönt lugn. Få komma och gå hur jag vill och bestämma över mig själv! Få studera det jag vill och brinner för. Träffa nya vänner och få nya betydelsefulla personer vid mig. Har hört mycket bra om vasa så litar på att jag kommer att trivas väl där! Dessutom är det bara för vännerna att komma upp och hälsa på, alltid välkomna! Gammal vänskap rostar aldrig! Och så slipper man ju alltid hem till familjen och vänner när man vill! Affes har även liksom gjort sitt och nu är det dags att utforska nya krogar, Olli's och Fone here I come. Och så finns det ju telefoner, facebook och skype. Äh, jag känner mig nästan redo. Vill först göra denhär sommarn till det bästa den kan bli, skratta tillsammans med vännerna, plocka ihop grejerna och förbereda mig mentalt för vad som skall ske. Óch fira riktigt ordentligt med party före jag åker.. Sen är jag redo för Vasa!

Gilla läget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0